Srebrne visoke pete

Ženske ljubimo visoke pete, a dejstvo je, da kvarijo našo hrbtenico.

Vse ženske dobro poznamo rek ‘za lepoto je treba potrpeti‘. Včasih močno stiskamo pesti ob boleči depilaciji, drugič cel dan pazimo, da se ne priklonimo prenizko in ne jemo preveč, spet tretjič so na udaru naše noge, ki jih po celodnevnem stanju v visokih petah zvečer še komaj vlečemo za sabo. Najsi poslušamo še toliko opozoril zdravnikov o slabostih visokih pet, ženske jih še vedno zvesto nosimo. Ampak, ste se kdaj vprašale, če so ta opozorila res kaj vredna? Ali visoke pete res škodijo našemu telesu in predvsem hrbtenici?

Več kot 70% žensk nosi visoke pete

Znanstveniki so raziskali trend visokih pet in ugotovili, da samo 28% žensk nikoli ne nosi visokih pet, medtem ko preostalih 72% po njih občasno posega. Trend sicer z leti upada, saj lahko tudi danes na ulicah vidimo veliko več različic nizkih čevljev kot visokih. A v preteklosti so bile visoke pete veliko bolj prisotne. Za primer: v 80. letih prejšnjega stoletja je bilo kar 60% žensk takih, ki so visoke pete nosile vsakodnevno!

Kaj se dogaja z vašim telesom?

Stoja v visokih petah ni naravna poza našega telesa in v taki situaciji poskuša telo nadomestiti izgubo naravnega ravnotežja z nagibanjem bokov in hrbtenice naprej. S tem, ko poskuša ohraniti svoje ravnotežje, se boki, meča in hrbtne mišice napnejo. Slednje pa je tudi vzrok za vašo večerno utrujenost, ki mnogokrat meji že na izčrpanost!

Hrbtenica ima obliko S-krivulje, ki v našem telesu deluje kot nekakšen amotizer, ki ‘vsrkava’ vibracije iz okolja in s tem zmanjšuje pritisk na vretenca. Hrbtenica svojo vlogo seveda najboljše opravlja, ko je v svojem naravnem položaju, kar se pa pri hoji v visokih petah spremeni. S tovrstnimi čevlji prisilimo naše telo, da se v ledvenem delu usloči in nagne naprej, to pa vodi v obrabo mišic in bolečine v križu.

Obstaja rešitev!

Ne glede na vsa dejstva, ki pričajo proti uporabi visokih pet, si je skorajda nemogoče zamisliti naše življenje brez njih. Za vas imamo nekaj nasvetov:

  •  visoke pete nosite le za krajše časovno obdobje;
  •  preden si jih nadenete, raztegnite mišice na nogah;
  •  ne kupujte pet višjih od 5 cm;
  •  pri nakupu bodite pozorne, da nakup opravite popoldan, ko so vaša stopala največja;
  •  odločite se za čevlje z usnjenimi vložki, ki bodo preprečili drsenje;
  •  uporabljajte in dnevno menjujte različno obutev.